Web-Banner untuk Kempen Hari Tanpa Beg Plastik Selangor

Tugasan : laman web khas kempen hari tana beg plastik

Saya draf laman web guna Adobe Photoshop dengan sekaligus letakkan bahagian untuk web-banner dan content. Selepas save sebagai JPEG saya kongsikan secara e-mel dengan pihak urusetia untuk komen. Saya gunakan konsep warna hijau yang terang sedikit dari logo yang mereka sudah ada.
Untuk web-banner saya hanya tolong Edit saja. Resources cut & paste dari gambar sedia ada. So design semula untuk sesuai dengan size web. Masa yang diberi juga agak singkat jadi inilah hasilnya.


web-banner

Semoga kempen ini berterusan kerana kesedaran bahaya beg plastik kepada alam sekitar masih rendah. Cuma saya sokong iklan yang dah mula tunjukkan sepertinya rakyat Malaysia membeli belah guna beg kertas macam kat luar negara. Kedai dan pasaraya juga dah keluarkan beg kertas/guna semula dengan design sendiri. Mari sokong ramai-ramai kempen ini.


Draf asal muka depan laman web kempen

Comments